diplomski rad
Značaj bankoosiguranja na hrvatskom tržištu osiguranja

Doris Brajković (2016)
Sveučilište u Rijeci
Ekonomski fakultet
Podaci o radu
NaslovZnačaj bankoosiguranja na hrvatskom tržištu osiguranja
AutorDoris Brajković
Voditelj/MentorIvan Frančišković (mentor)
Sažetak rada
Osiguranje podrazumijeva prijenos određenoga rizika sa osiguranika na osiguratelja. Osiguranik sklapa sa osigurateljem (osiguravajućim društvom) ugovor o osiguranju u kojem je definiran obuhvat rizika odnosno moguće štete od koje se osiguranik štiti. U zamjenu za određenu premiju osiguraniku se u slučaju nastupa štete od koje se osigurava isplaćuje naknada. Temelj je osiguranja taj da se rizik prelama temeljem solidarnosti, odnosno temeljem skupine osiguranja od iste štete. Osiguranje se može javiti u nekoliko oblika, a temeljna podjela osiguranja je na životno i neživotno. Osiguranje se može razlikovati i prema prodajnim kanalima. Jedan od sve učestalijih prodajnih kanala je banka. Prodaja osiguranja preko banaka naziva se bankoosiguranjem. Preko bankoosiguranja javlja se veliki broj prednosti kako za banku preko čijih kanala se osiguranje prodaje, tako i za samo osiguravajuće društvo čija se osiguranja prodaju. Prednost od bankoosiguranja imaju i osiguranici, koji na jednom mjestu dobiju bankarske usluge i usluge osiguranja. Kanal prodaje bankoosiguranja je relativno razvijen u zemljama EU gdje se značajan udio ukupne bruto premije ostvaruje preko ovoga prodajnog kanala. U Hrvatskoj je bankoosiguranje slabije zastupljeno, ali se u posljednjim godinama javlja sve veći trend prodaje osiguranja ovim putem.
Ključne riječiosiguranje bankoosiguranje Hrvatska Europska unija
Naslov na drugom jeziku (engleski)The position of bankinsurance on the insurance market
Povjerenstvo za obranuIvan Frančišković (predsjednik povjerenstva)
Blanka Kesić (član povjerenstva)
Helga Pavlić Skender (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište u Rijeci
Ekonomski fakultet
MjestoRijeka
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Ekonomija
Ekonomika poduzetništva
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjdiplomski
Naziv studijskog programaPoslovna ekonomija; smjerovi: Financije i bankarstvo, Poduzetništvo, Menadžment, Financije i računovodstvo, Marketing, Međunarodno poslovanje, Informatičko poslovanje
SmjerPoduzetništvo
Akademski / stručni nazivmagistar/magistra ekonomije
Kratica akademskog / stručnog nazivamag. oec.
Vrsta radadiplomski rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2016-06-28
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad dostupan samo djelatnicima i studentima matične ustanove
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:192:250793
PohranioDraženka Šepić