Rad dostupan samo djelatnicima i studentima matične ustanove
završni specijalistički
Značaj Internet marketinga u promociji visokih učilišta

Ivana Jadrić (2016)
Sveučilište u Rijeci
Ekonomski fakultet
Podaci o radu
NaslovZnačaj Internet marketinga u promociji visokih učilišta
AutorIvana Jadrić
Voditelj/MentorDrago Ružić (mentor)
Sažetak rada
Svako visoko učilište koje posluje na obrazovnom tržištu, prisiljeno je analizirati tržišne utjecaje te shodno njima prilagođavati integriranu marketinšku komunikaciju, kako bi primijenilo suvremene trendove u svom poslovanju i najbolje odgovorilo zahtjevima konkurencije. Promjene u odabiru promotivnih alata javljaju se kao realna posljedica dinamičnog tržišnog okruženja. Internet, s jedne strane, ima rastući broj korisnika te rastući broj mogućnosti koje svakodnevno pružaju kreativnu podlogu za promotivne aktivnosti raznih organizacija, a tako i obrazovnih. S druge strane, obrazovni sustav se također drastično mijenja pod utjecajem interneta, stoga je neophodno da visoka učilišta u svojoj marketinškoj komunikaciji implementiraju internet marketing aktivnosti. Kao glavni cilj rada navodi se analiza percepcije važnosti internet marketinga u sustavu visokog obrazovanja u Republici Hrvatskoj, ovisno o tome radi li se o privatnom ili javnom sektoru visokog obrazovanja. Također, cilj je bio, osim identifikacije shvaćaju li jednako visoka učilišta važnost prisustva na internetu, također i analizirati poduzete aktivnosti te na taj način usporediti jesu li u skladu sa stavovima nastavnika visokih učilišta. Tražila se pritom razlika unutar stavova kada govorimo o dva različita tipa visokih učilišta, javnim i privatnim visokim učilištima. Isprva je pružena teoretska podloga o specifičnosti marketinške komunikacije u obrazovanju, a potom analiza internet marketing aktivnosti te najčešćih alata za promociju na internetu. Nakon navedenog, napravljeno je empirijsko istraživanje. Za analizu navedenog korišten je anketni upitnik koji je proslijeđen nastavnicima visokih učilišta, a uzorak je 104 ispitanika je potvrdio postavljene hipoteze o postojanju razlika.
Ključne riječiInternet marketing promocija marketinške aktivnosti visoko obrazovanje visoka učilišta
Povjerenstvo za obranuJasmina Dlačić (predsjednik povjerenstva)
Ivan Frančišković (član povjerenstva)
Drago Ružić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište u Rijeci
Ekonomski fakultet
MjestoRijeka
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Ekonomija
Marketing
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjposlijediplomski specijalistički
Naziv studijskog programaMarketing menadžment
Akademski / stručni nazivsveučilišni/a specijalist/specijalistica marketing menadžmenta
Kratica akademskog / stručnog nazivauniv.spec.oec.
Vrsta radazavršni specijalistički
Jezik hrvatski
Datum obrane2016-05-20
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski)
Every higher education institution, which operates within the education market, is prompted to analyze the market impact and adjust the integrated marketing communications accordingly, in order to be able to apply modern trends in its business, and respond to the competition requirements in the best possible way. Changes in the choice of promotional tools emerge as a consequence of the dynamic market environment. Internet, as one instance, has a growing number of users and an increasing number of opportunities, which provide a creative basis for the promotional activities of various organizations, including the educational ones. The educational system is also drastically changing under the influence of Internet. Hence, it is essential that higher education institutions also include Internet activities as a part of their marketing communication. The main goal of this work is to analyze the perceived importance of Internet marketing in the higher education system in Croatia, considering independently the private and public sector. In addition to analyzing if the two different types of institutions equally recognize the importance of Internet presence, the further aim of this study was to explore their undergoing activities and compare these with the attitudes of professors working there. In this regard, it was examined if there are overall differences in attitudes between the two different types of higher education institutions – private and public. In this work, firstly, the theoretical basis on the specificities of marketing communication in education is explained. Further, the analysis of Internet marketing activities and the most common tools for Internet promotion is provided. Finally, results of the empirical research are presented. For this study, a questionnaire was sent to professors employed at the higher education institutions constituting the final sample of 104 participants. Results of the analyses confirmed the initial hypothesis on the presence of differences between the two different types of institutions.
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad dostupan samo djelatnicima i studentima matične ustanove
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:192:273616
PohranioVesna Knez