diplomski rad
Utjecaj glazbe na proces donošenja odluke o kupnji

Sarah Noršić (2016)
Sveučilište u Rijeci
Ekonomski fakultet
Podaci o radu
NaslovUtjecaj glazbe na proces donošenja odluke o kupnji
AutorSarah Noršić
Voditelj/MentorIvan Mencer (mentor)
Sažetak rada
Glazba je kao umjetnost prisutna svuda oko nas no ima li utjecaja na odabir određenih proizvoda u trgovinama te može li mijenjati naše odluke otkriva se u ovome radu. Prvi i drugi dio rada donose utjecaje na ponašanje potrošača te procese kroz koje prolaze tijekom donošenja odluke. Svakodnevno se osoba susreće s brojnim promocijskim aktivnostima tijekom donošenja odluke te prolazi kroz određene faze kupnje – kupovina, konzumiranje i odlaganje te kalkulira određene prednosti i mane proizvoda. Prikazani su i najznačajniji čimbenici od utjecaja na potrošača: kulturni, društveni, osobni i psihološki. Donošenje odluke o kupnji, proces je pri kojem se polazi od shvaćanja problema, odnosno potrebe za proizvodom te se prelazi na traženje informacija. Slijede odlučivanje i odabir proizvoda te ono važno, postkupovno ponašanje odnosno naknadno zadovoljstvo korisnika. Marketinški stručnjaci koriste se brojnim trikovima i apelima kojima prvenstveno u potrošačima žele pobuditi određene želje, emocije i interes za proizvod. Kako glazba utječe na potrošače, te kako trgovine i brendovi donose odluke o biranju odgovarajuće glazbe, prikazuje se u nastavku rada. Nije nepoznato kako brendovi koriste pjesme poznatih glazbenika u svrhu zainteresiranja kupaca za njihov proizvod, a svaka pjesma pažljivo je birana. Rad također donosi i prikaz odabira glazbe unutar trgovina. Zašto je to važno? Trgovine poput H&M okrenute su mlađoj populaciji što je bitno tijekom određivanja glazbe koja će se puštati. Cilj je kupce privući, a ne ih otjerati. Glazba također važnu funkciju ima i u poslovnom okruženju. Istraživanja su dokazala kako glazba na radnom mjestu može pozitivno utjecati na zaposlenike te povećati njihovu produktivnost. U svrhu dokazivanja utjecaja glazbe na donošenje odluke o kupnji, za potrebe rada provedeno je istraživanje na skupini od 174 ispitanika, a rezultati su prikazani u posljednjem dijelu.
Ključne riječiglazba ponašanje potrošača donošenje odluke promocija emocije utjecaj glazbe
Naslov na drugom jeziku (engleski)The influence of music on the buying decision process
Povjerenstvo za obranuIvan Mencer (predsjednik povjerenstva)
Lara Jelenc (član povjerenstva)
Jasmina Dlačić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište u Rijeci
Ekonomski fakultet
MjestoRijeka
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Ekonomija
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjdiplomski
Naziv studijskog programaPoslovna ekonomija; smjerovi: Financije i bankarstvo, Poduzetništvo, Menadžment, Financije i računovodstvo, Marketing, Međunarodno poslovanje, Informatičko poslovanje
SmjerMenadžment
Akademski / stručni nazivmagistar/magistra ekonomije
Kratica akademskog / stručnog nazivamag. oec.
Vrsta radadiplomski rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2016-09-26
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad dostupan samo djelatnicima i studentima matične ustanove
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:192:820070
PohranioDraženka Šepić