Rad dostupan samo djelatnicima i studentima matične ustanove
diplomski rad
Povezanost životnog stila potrošača i korištenja privatnih marki

Sara Bažon (2016)
Sveučilište u Rijeci
Ekonomski fakultet
Podaci o radu
NaslovPovezanost životnog stila potrošača i korištenja privatnih marki
AutorSara Bažon
Voditelj/MentorJasmina Dlačić (mentor)
Sažetak rada
Prilikom odabira tržišnog segmenta kojem poduzeće želi plasirati svoje proizvode, demografska i geografska segmentacija s vremenom više nisu bile dovoljne za iskazati potpuni doživljaj potrošača o nekoj marki, te je sve više bila iskazana potreba za psihografskom segmentacijom tržišta, a samim time i stilom života kao jedne od varijabli za psihografsku segmentaciju tržišta. Stil života potrošača ukazuje na određeni tempo života i način života potrošača, na način kupovine, pa tako i na odabir marke u svakodnevnoj kupovini. Životni stil kao psihografska varijabla pridonosi poduzećima u tome da sve točnije mogu odrediti kojem će tržišnom segmentu predstaviti svoj proizvod, odnosno čije potrebe njihov proizvod zadovoljava. Nakon što su shvatili koje vrijednosti i prednosti marke donose poduzećima, trgovci su počeli stvarati vlastite trgovačke marke. Ovo istraživanje dolazi do rezultata kako potrošači nesvjesno odabiru jednu marku, dok bi svjesno odabrali drugu. Tako i racionalni i avanturistički potrošači, najprije će odabrati privatnu marku, ali svjesno će se ipak opredijeliti za proizvođačevu. Neuključeni, nemarni i konzervativni potrošači potencijal su za korištenje privatnih marki, no u istraživanje je potrebno uključiti još nekoliko elemenata kako bi se isto dokazalo.
Ključne riječiPotrošač segmentacija životni stil marka proizvođačeva marka privatna marka
Naslov na drugom jeziku (engleski)Exploring relationship between consumers' lifestyle and private brand
Povjerenstvo za obranuJasmina Dlačić (predsjednik povjerenstva)
Ivana First Komen (član povjerenstva)
Maja Vujičić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište u Rijeci
Ekonomski fakultet
MjestoRijeka
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Ekonomija
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjdiplomski
Naziv studijskog programaPoslovna ekonomija; smjerovi: Financije i bankarstvo, Poduzetništvo, Menadžment, Financije i računovodstvo, Marketing, Međunarodno poslovanje, Informatičko poslovanje
SmjerMarketing
Akademski / stručni nazivmagistar/magistra ekonomije
Kratica akademskog / stručnog nazivamag. oec.
Vrsta radadiplomski rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2016-09-27
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad dostupan samo djelatnicima i studentima matične ustanove
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:192:574310
PohranioDraženka Šepić