Naslov Utjecaj pandemije COVID-19 na promjene u internetskoj trgovini
Naslov (engleski) Impact of the COVID-19 pandemic on changes in e-commerce
Autor Višnja Bilić
Mentor Antun Biloš (mentor)
Član povjerenstva Bruno Grbac (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Antun Biloš (član povjerenstva)
Član povjerenstva Jasmina Dlačić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Ekonomski fakultet Rijeka
Datum i država obrane 2023-11-16, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Pandemija COVID-19 donijela je mnogobrojne promjene u životima ljudi. Došlo je do prelaska na neke nove načine komuniciranja, promjene tempa života te prilagodbe na novonastale uvjete. Svrha specijalističkog rada jest proučiti pojam internetske trgovine, razvoj internetske trgovine u svijetu i Hrvatskoj s naglaskom na internetsku trgovinu tijekom pandemije COVID19. Internetska trgovina se razvija brzo, a sve veći postotak zauzima u ukupnoj trgovini gospodarstva pogotovo otkad vlada pandemija COVID-19 i utječe na potrošačke navike širom svijeta. Cilj ovog istraživanja bio je istražiti specifičnosti stavova i preferencije ponašanja hrvatskih korisnika u internetskoj kupnji tijekom pandemije COVID-19, te istražiti koji način
plaćanja koriste hrvatski korisnici prilikom internetske kupnje, a za vrijeme trajanja pandemije. Pokazalo se da je pandemija COVID-19 imala značajan utjecaj na ponašanje potrošača u Hrvatskoj. Velik broj ispitanika prešao je na internetsku kupovinu tijekom pandemije, posebno kada je riječ o kupovini hrane i odjeće te obuće. Ograničenje kretanja i strah od zaraze potaknuli
su ljude da se okrenu internetskim trgovinama kako bi zadovoljili svoje potrebe. Kod ispitanika su se zamijetile različite preferencije kada je u pitanju način kupovine. Iako većina još uvijek preferira tradicionalne (fizičke) trgovine, značajan postotak koristi internetsku kupovinu. Ušteda vremena, ušteda novca i strah od zaraze koronavirusom istaknuti su kao glavni razlozi
za odabir internetske kupovine. Zaključci istraživanja ukazali su na promjene u potrošačkim navikama koje su se dogodile tijekom pandemije, naglašavajući važnost internetske prisutnosti i prilagodbe poslovanja kako bi se odgovorilo na promijenjene zahtjeve potrošača. Stoga, proaktivnost u pružanju kvalitetnih usluga, brze dostave i atraktivnih ponuda može biti ključni faktor za uspjeh u današnjem dinamičnom i digitalnom tržištu
Sažetak (engleski) The COVID-19 pandemic has brought many changes in people's lives. There was a transition to some new ways of communicating, a change in the pace of life and adaptation to the newly created conditions. The purpose of the specialist final thesis is to study the concept of online trade, the development of online trade in the world and in Croatia with an emphasis on online trade during the COVID-19 pandemic. Online shopping is developing rapidly, and it is taking
up an increasing percentage of the total trade of the economy, especially since the COVID-19 pandemic is ruling and affecting consumer habits around the world. The goal of this research was to investigate the specific attitudes and behavioral preferences of Croatian users in online shopping during the COVID-19 pandemic, and to investigate which payment method Croatian users use when shopping online, and during the pandemic. It turned out that the COVID-19
pandemic had a significant impact on consumer behavior in Croatia. A large number of respondents switched to online shopping during the pandemic, especially when it comes to buying food and clothes and shoes. Movement restrictions and the fear of contagion have encouraged people to turn to online stores to meet their needs. Among the respondents, different preferences were noticed when it comes to the way of shopping. Although the majority still prefers traditional (physical) stores, a significant percentage uses online shopping. Saving time, saving money and the fear of contracting the coronavirus were highlighted as the main reasons for choosing online shopping. The research findings pointed to changes in consumer habits that occurred during the pandemic, highlighting the importance of online presence and business adaptation to respond to changed consumer demands. Therefore, being proactive in providing quality services, fast delivery and attractive offers can be a key factor for success in today's dynamic and digital market.
Ključne riječi
pandemija
COVID-19
internet trgovina
stavovi
ponašanje
Ključne riječi (engleski)
pandemic
COVID-19
e-commerce
attitudes
behaviors
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:192:386487
Studijski program Naziv: Marketing menadžment Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: specijalistički Akademski / stručni naziv: specijalist/specijalistica marketing menadžmenta (spec. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Repozitorij Repozitorij Ekonomskog fakulteta Rijeka
Datum i vrijeme pohrane 2023-11-27 13:51:14