Rad nije dostupan
završni rad
Intelektualni kapital - temelj razvoja ekonomije 21. stoljeća

Mara Pavlović (2016)
Sveučilište u Rijeci
Ekonomski fakultet
Podaci o radu
NaslovIntelektualni kapital - temelj razvoja ekonomije 21. stoljeća
AutorMara Pavlović
Voditelj/MentorDunja Škalamera-Alilović (mentor)
Sažetak rada
Intelektualni kapital koji se nekad smatrao kao trošak za poduzeće postaje najznačajniji resurs modernog gospodarstva. Ekonomija XX. stoljeća bazira se na znanju i obilježava prijelaz iz industrijskog u informatičko društvo. Ljudsko znanje preuzima glavnu ulogu u stvaranju nove vrijednosti kao nepresušan izvor kreativnog djelovanja gospodarstva. Cilj je stvaranje konkurentske prednosti podizanjem učinkovitosti i efikasnosti procesa, te povećanje financijske i tržišne vrijednosti poslovno-proizvodnog sustava. U suvremenim uvjetima investicije u istraživanje i razvoj i poticanje visokog obrazovanja postaju temeljni čimbenici razvoja ekonomije znanja. Oni se međusobno isprepliću i ovise jedno o drugome. Ulaganja u istraživanja i razvoj ubrzavaju protok znanja i informacija, visoko obrazovanje uči ljude razmišljati te potiču razvij novih industrija i tehnologija. Biti razvijena država znači imati sposobnost proizvoditi inovacije i unapređivati već postojeće procese. Jedini način za postizanje inovacija je preko ulaganja u intelektualni kapital. Stjecanjem znanja potiče se razvoj novih industrija, materijala i proizvoda. Europska je komisija 2010. godine donijela strategiju pod nazivom Europa 2020 čija je svrha postići održivu budućnost na području Europe. Nastoji se pokazati kako Europa ima sposobnost ostvariti pametan i isključiv rast pomoću pet ciljeva: za zapošljavanje, istraživanje i razvoj, obrazovanje, klimatske promjene i energetiku te borbu protiv siromaštva. U ovom radu se pobliže istražuje odnos ulaganja u visoko obrazovanje i istraživanje i razvoj u Hrvatskoj naspram ostalih članica Europske unije. Na temelju istraživanja dolazi se od zaključka da je u Hrvatskoj ljudski kapital slabo iskorišten. Obrazovni sustav nije usklađen s obrazovanjem u ostalim državama Europe te visoko obrazovano stanovništvo teže dolazi do posla. Ulaganja u istraživanje i razvoj također nisu na nivou EU-a, za istraživanja i razvoj Hrvatska izdvaja manje od 1% svog BDP-a. Potrebno je dodatno ulagati u istraživanje i razvoj, inovacije te je potrebno izvršiti reformu obrazovanja kako bi se mogla proizvoditi nova znanja, ideje te stvoriti ekonomiju visoko obrazovanih ljudi.
Ključne riječiljudski kapital ekonomija znanja inovacije istraživanje i razvoj
Naslov na drugom jeziku (engleski)Intellectual Capital and its Impact on 21st Century Development of Economic Systems
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište u Rijeci
Ekonomski fakultet
MjestoRijeka
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Ekonomija
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjpreddiplomski
Naziv studijskog programaPoslovna ekonomija; smjerovi: Financije i računovodstvo, Poduzetništvo, Menadžment, Financije i bankarstvo, Marketing, Međunarodno poslovanje, Informatičko poslovanje
SmjerMarketing
Akademski / stručni nazivsveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije
Kratica akademskog / stručnog nazivabacc.
Vrsta radazavršni rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2016-09-05
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad nije dostupan
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:192:199356
PohranioDraženka Šepić