Rad nije dostupan
završni rad
Konkurentnost turizma - uspon Opatije kao turističke destinacije

Andrea Trbojević (2016)
Sveučilište u Rijeci
Ekonomski fakultet
Podaci o radu
NaslovKonkurentnost turizma - uspon Opatije kao turističke destinacije
AutorAndrea Trbojević
Voditelj/MentorHeri Bezić (mentor)
Sažetak rada
Turizam, kao jedna od glavnih djelatnosti hrvatskog gospodarstva, svojim je prihodima u 2015. godini zauzeo 18,1% udjela u cjelokupnom hrvatskom BDP-u (prema podacima iz HNB-a). Broj noćenja, broj turista te prihod ostvaren u turizmu u neprestanom su porastu. Takva situacija pogoduje razvoju Opatijske rivijere i samog grada Opatije. Ovaj završni rad pod nazivom Konkurentnost turizma - uspon Opatije kao turističke destinacije promatra rast konkurentnosti Opatije u kreiranju turističke ponude zahvaljujući kojoj se Opatija iz godine u godinu pozicionira na visokom mjestu među turističkim destinacijama. Konkurentnost, bilo da se govori o konkurentnosti zemlje, grada ili poduzeća, predstavlja složen pojam za čije se definiranje koriste razne metode i oblici istraživanja. Kroz ovaj rad se konkurentnost i razvoj Opatije (kao grada i kao turističke destinacije) razmatraju kroz neke od stupova konkurentnosti prema WEF-u (World Economic Forum). Osim prikaza grada Opatije kroz određene stupove konkurentnosti (infrastruktura, efikasnost tržišta roba, inovativnost, institucije), u radu su analizirani i podaci o kretanju prihoda ostvarenih u turizmu, kretanju udjela prihoda ostvarenih od turizma u BDP-u, rastu godišnjeg broja turista i godišnjeg broja ostvarenih noćenja. Razmatrajući mogućnosti daljnjeg razvitka Opatije i Opatijske rivijere treba uzeti u obzir analizu sadašnjeg stanja i dosadašnjih trendova razvoja. U radu su navedeni podaci o trenutnoj turističkoj ponudi (smještaj, fakultativni izleti i manifestacije, gastronomska ponuda) grada Opatije te koliko su navedeni čimbenici promovirani, kvalitetni, prepoznatljivi i najvažnije konkurentni na tržištu. Iako Opatija iz godine u godinu postiže zadovoljavajuće rezultate u području turizma, atraktivnost opatijske turističke ponude je daleko od idealne. Naime, Opatija ima mnogo nedovoljno ili neadekvatno iskorištenih potencijala: potrebno je kvalitetnije iskoristiti potencijale kulturnog, ruralnog, nautičkog, zdravstvenog i sportsko rekreacijskog turizma, mnogo je objekata izvan funkcije, oskudna je ponuda noćnog života te sportskih sadržaja i dr.
Ključne riječikonkurentnost turizam stupovi konkurentnosti iskorištenost potencijala unapređenje konkurentnosti
Naslov na drugom jeziku (engleski)Competitiveness of tourism - The uprise of Opatija as a tourist destination
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište u Rijeci
Ekonomski fakultet
MjestoRijeka
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Ekonomija
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjpreddiplomski
Naziv studijskog programaPoslovna ekonomija; smjerovi: Financije i računovodstvo, Poduzetništvo, Menadžment, Financije i bankarstvo, Marketing, Međunarodno poslovanje, Informatičko poslovanje
SmjerMarketing
Akademski / stručni nazivsveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije
Kratica akademskog / stručnog nazivabacc.
Vrsta radazavršni rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2016-09-09
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad nije dostupan
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:192:931551
PohranioDraženka Šepić