Rad nije dostupan
završni rad
Kvaliteta kao izvor konkurentskih prednosti

Kristina Kregar (2016)
Sveučilište u Rijeci
Ekonomski fakultet
Podaci o radu
NaslovKvaliteta kao izvor konkurentskih prednosti
AutorKristina Kregar
Voditelj/MentorIvan Mencer (mentor)
Sažetak rada
U svim razvojnim fazama ljudske vrste kvaliteta je, kao i danas, podrazumjevala određenu sposobnost: proizvoda, procesa ili sustava. U uvjetima snažne konkurencije, kvaliteta je smatrana kao strateško oružje za postizanje određenih konkurentskih prednosti. S druge pak strane, razdoblja u kojima je ravnoteža bila narušena u korist (ne)kvalitete obilježena su drastičnim negativnim posljedicama. Stvarajući povijest čovjek je stvarao materijalna i duhovna dobra. U procesu stvaranja nije uvijek donosio ispravne odluke i optimalno kombinirao resurse. Pritom dolazi do zanemarivanja jednog od bitnijih resursa, resurs koji nazivamo kvaliteta. Ulažući u kvalitetu poduzimao je određene troškove koje danas prepoznajemo kao troškove za kvalitetu. Svaki put kad je taj resurs korišten neracionalno stvarao je troškove koji su objašnjeni kao troškovi zbog (ne)kvalitete. Kroz upravljanje troškovima kvalitete nastaje posebna vrste troškova koja se manifestira u svom polaritetu: troškovi za kvalitetu troškovi zbog (ne)kvalitete. U ovom radu će se dati teorijska objašnjenja osnovnog modela implementacije sustava kvalitete, te će se raspravljati o sustavima kvalitete koji su determinirani nizom normi. U radu se želi naglasiti uloga kvalitete kao jednog od osnovnih čimbenika konkurentnosti na svjetskom tržištu, te se paralelno istražuje razina i kvaliteta implementacije sustava kvalitete u hrvatskom gospodarstvu. Analiziraju se uzroci takvoga stanja i daju se prijedlozi koji bi morali pospješiti implementaciju sustava kvalitete i koji bi time omogućili veću konkurentnost na svjetskom tržištu. Važan čimbenik u postizanju veće kvalitete, a samim time i konkurentskih prednosti je i trošak postizanja određene razine kvalitete poslovanja. Najbitnije je pronaći kombinaciju sustava i metoda uz koju bi bilo moguće postizanje visoke kvalitete proizvoda i procesa, te uz koju bi se zadovoljili zahtjevi korisnika i postigla konkurentna prednost i poslovni uspjeh. U današnje vrijeme, stalno unaprjeđenje kvalitete postaje najjače i najčešće sredstvo za postizanje konkurentske prednosti što su mnoga poduzeća širom svijeta prepoznale, te je važno da to prepoznaju i hrvatska poduzeća kako bi bila što konkurentnija.
Ključne riječikvaliteta konkurentska prednost sustavi upravljanja kvalitetom ISO troškovi kvalitete stalno unaprjeđenje kvalitete
Naslov na drugom jeziku (engleski)Quality as a source of competitive advantages
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište u Rijeci
Ekonomski fakultet
MjestoRijeka
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Ekonomija
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjpreddiplomski
Naziv studijskog programaPoslovna ekonomija; smjerovi: Financije i računovodstvo, Poduzetništvo, Menadžment, Financije i bankarstvo, Marketing, Međunarodno poslovanje, Informatičko poslovanje
SmjerMeđunarodno poslovanje
Akademski / stručni nazivsveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije
Kratica akademskog / stručnog nazivabacc.
Vrsta radazavršni rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2016-09-15
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad nije dostupan
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:192:991559
PohranioDraženka Šepić