Skip to main content
Početna
Repozitoriji
Repozitoriji sastavnica UNIRI
Repozitorij EFRI
Repozitorij FMTU
Repozitorij FZSRI
Repozitorij FFRI
Repozitorij GRADRI
Repozitorij MEDRI
Repozitorij PFRI
Repozitorij PRAVRI
Repozitorij RITEH
Repozitorij UFRI
Repozitorij BIOTECHRI
Repozitorij INFORI
Repozitorij MATHRI
Repozitorij PHYRI
Repozitorij SVKRI
Ostala sveučilišta
Repozitorij UNIZG
Repozitorij UNIOS
Repozitorij UNIPU
Repozitorij UNIZD
Repozitorij DR
Repozitorij ZIR
Dokumenti
Smjernice za rad u repozitorijima UNIRI
Kontakt
EN
HR
Repozitorij Sveučilišta u Rijeci
Repozitorij UNIRI
Pregledavanje
Prema autoru
Prema godini
Prema organizacijskoj jedinici
Prema području
Prema vrsti rada
Prema sastavnicama
Svih dokumenata
Napredno pretraživanje
Pohranjivanje
Search Term
Rad dostupan samo djelatnicima i studentima matične ustanove
diplomski rad
1
0
Ekonomska isplativost pomorskog kontejnerskog FCL i LCL prometa na primjeru dopreme robe
Martina Juretić (2017)
Sveučilište u Rijeci
Ekonomski fakultet
Za citiranje koristite ovu mrežnu adresu:
https://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:192:819574
Podaci o radu
Naslov
Ekonomska isplativost pomorskog kontejnerskog FCL i LCL prometa na primjeru dopreme robe
Autor
Martina Juretić
Voditelj/Mentor
Helga Pavlić Skender
(mentor)
Sažetak rada
Međunarodna špedicija je osnovna djelatnost koja omogućuje međunarodnim špediterima da na najbolji mogući način dopreme robu s željene lokacije. Najveći postotak međunarodne razmjene se odvija putem pomorske međunarodne špedicije. Međunarodni špediteri se sve više odlučuju za način dopreme robe kontejnerskim pomorskim putem jer je to ekonomski najisplativija opcija. Postoje dva različita načina dopreme robe kontejnerskim putem, punim (Full Container Load) kontejnerom i zbirnim (Less than Container Load) kontejnerom. Na primjeru predstavljenom u ovom radu rezultati istraživanja su pokazali da je za uvoznika isplativije odabrati puni kontejner već u slučaju kada ima pošiljku obujma 15 kubičnih metara što je nešto više od polovice ukupnog obujma robe koju može primiti najmanji standardni kontejner na tržištu (može primiti 28 kubičnih metara). Zbirni kontejner se isplati koristiti jedino u slučaju kada uvoznik naručuje količine robe manje od prethodno navedenih 15 kubičnih metara. Glavni naglasak u ovome radu je stavljen na primjer dopreme robe pomorskim kontejnerskim prometom i utvrđivanje ekonomske isplativosti tim načinom dopreme robe, a radi lakšeg razumijevanja praktičnog dijela rada objašnjena je i detaljno razrađena pomorska špedicija kao vrsta međunarodne špedicije, ali i špedicija kao djelatnost.
Ključne riječi
pomorska špedicija
kontejnerski promet
kontejner
FCL
LCL
zbirni promet
Naslov na drugom jeziku (engleski)
Economic viability of martime container FCL & LCL transport when importing goods
Povjerenstvo za obranu
Helga Pavlić Skender
(predsjednik povjerenstva)
Ivan Frančišković
(član povjerenstva)
Zoran Ježić
(član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanj
Sveučilište u Rijeci
Ekonomski fakultet
Mjesto
Rijeka
Država obrane
Hrvatska
Znanstveno područje, polje, grana
DRUŠTVENE ZNANOSTI
Ekonomija
Vrsta studija
sveučilišni
Stupanj
diplomski
Naziv studijskog programa
Poslovna ekonomija; smjerovi: Financije i bankarstvo, Poduzetništvo, Menadžment, Financije i računovodstvo, Marketing, Međunarodno poslovanje, Informatičko poslovanje
Smjer
Međunarodno poslovanje
Akademski / stručni naziv
magistar/magistra ekonomije
Kratica akademskog / stručnog naziva
mag. oec.
Vrsta rada
diplomski rad
Jezik
hrvatski
Datum obrane
2017-07-11
Vrsta resursa
tekst
Prava pristupa
Rad dostupan samo djelatnicima i studentima matične ustanove
Uvjeti korištenja rada
URN:NBN
https://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:192:819574
Pohranio
Draženka Šepić