Rad dostupan samo djelatnicima i studentima matične ustanove
diplomski rad
Gamifikacija u marketingu turizma: ispitivanje utjecaja plasmana marke destinacije u digitalnim igrama

Maja Stipetić (2016)
Sveučilište u Rijeci
Ekonomski fakultet
Podaci o radu
NaslovGamifikacija u marketingu turizma: ispitivanje utjecaja plasmana marke destinacije u digitalnim igrama
AutorMaja Stipetić
Voditelj/MentorJasmina Dlačić (mentor)
Sažetak rada
Primjena gamifikacije u marketingu turizma ima rastuću popularnost u teoriji i u praksi. Važno je i interesantno područje plasmana marke destinacije (advergaming) u digitalnim igrama (advergames), jer predstavlja način kako istodobnim implementiranjem zabavnog i edukativnog sadržaja o nekoj turističkoj destinaciji u digitalnim igrama potaknuti želju za njezinim upoznavanjem i osobnim posjetom. Međutim, prema dosadašnjim spoznajama, ovo područje je još uvijek nedovoljno istraženo te se nedovoljno primjenjuje u praksi od strane „organizacija za marketing destinacija“ odnosno nacionalnih ureda za promociju turizma. Zbog toga je svrha ovog rada bila ispitati i potvrditi značaj i potencijal gamifikacije u marketingu turizma primjenom plasmana marke destinacije u digitalnim igrama kao efektivnog načina kako uspješno doprijeti do ciljnog tržišta za potrebe turizma. Ovim se radom također željelo ponuditi rješenja pravilne primjene gamifikacije u marketingu turizma. Istraživanje je provedeno na Karl-Franzens Sveučilištu u Grazu na internacionalnim studentima. Rezultati su pokazali da je plasman marke destinacije u digitalnoj igri „Austria Snapshot Adventure“ utjecao na kognitivni odgovor na marku destinacije, stavove i namjere, a nije utjecao na ponašanje ispitanika. Ovaj rad je originalan jer je prvi ispitao utjecaj plasmana marke destinacije u navedenoj digitalnoj igri na ispitanike. Znanstveni doprinos rada je što se ovim istraživanjem dovelo u vezu plasman marke u digitalnim igrama i koncept marke destinacije ispitujući izvedivost plasiranja marke destinacije u toj digitalnoj igri kroz utjecaj tog plasmana na kognitivni odgovor na marku destinacije, stavove, namjere i ponašanje ispitanika. Aplikativni doprinos rada se temelji na preporuci menadžerima „organizacija za marketing destinacija“ da rezultate ovog i sličnih istraživanja iskoriste u razvoju identiteta marki svojih destinacija u imidže.
Ključne riječigamifikacija advergaming advergames marketing turizma marka destinacije plasman marke destinacije „Austria Snapshot Adventure“
Naslov na drugom jeziku (engleski)Gamification in tourism marketing: coducting research on the destination brand placement in digital games
Povjerenstvo za obranuJasmina Dlačić (predsjednik povjerenstva)
Helga Pavlić Skender (član povjerenstva)
Zoran Ježić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište u Rijeci
Ekonomski fakultet
MjestoRijeka
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Ekonomija
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjdiplomski
Naziv studijskog programaPoslovna ekonomija; smjerovi: Financije i bankarstvo, Poduzetništvo, Menadžment, Financije i računovodstvo, Marketing, Međunarodno poslovanje, Informatičko poslovanje
SmjerMarketing
Akademski / stručni nazivmagistar/magistra ekonomije
Kratica akademskog / stručnog nazivamag. oec.
Vrsta radadiplomski rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2016-07-18
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad dostupan samo djelatnicima i studentima matične ustanove
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:192:753269
PohranioDraženka Šepić