Rad dostupan samo djelatnicima i studentima matične ustanove
diplomski rad
Kanali distribucije u osiguranju

Ivana Žunac (2016)
Sveučilište u Rijeci
Ekonomski fakultet
Podaci o radu
NaslovKanali distribucije u osiguranju
AutorIvana Žunac
Voditelj/MentorIvan Frančišković (mentor)
Sažetak rada
Kanali distribucije u osiguranju su načini na koje se proizvodi osiguranja prodaju kupcima. U prošlosti se koristio samo jedan oblik distribucije proizvoda osiguranja a danas postoji više načina na koje se proizvodi prodaju kupcima. Interna prodaja je jedan od kanala distribucije proizvoda osiguranja te se ona provodio putem zastupnika odnosno savjetnika za osiguranje. Osim zastupnika postoje i posrednici u osiguranju koji se pojavljuju pod raznim nazivima. Najpoznatiji su brokeri i agenti. Brokeri su predstavnici osiguranika, a agenti predstavnici osiguravatelja. Bankoosiguranje je još jedan način distribucije osiguranja te predstavlja model poslovnog povezivanja bankarskog i osiguravateljskog sektora. Osim posrednika i banaka proizvodi osiguranja se mogu plasirati i izravnom prodajom. Načini ostvarivanja izravne prodaje su prodaja „licem u lice“, prodaja putem direktne pošte, prodaja putem televizije i prodaja putem Interneta. Čimbenici koji utječu na izbor kanala distribucije manifestiraju se kroz proizvode osiguranja, utjecaj referentnih grupa i demografske čimbenike. Istraživanje stavova osiguranika o kanalima distribucije u osiguranju na području Karlovačke županije pokazuje da ispitanici najviše kupuju proizvode zdravstvenog osiguranja, a najmanje proizvode koji se odnose na osiguranje imovine, te da ispitanici police osiguranja najviše sklapaju putem zaposlenika osiguravajućeg društva a najmanje putem Interneta. Najviše ispitanika slaže se da referentne grupe utječu na način sklapanja police osiguranja te da se najviše informiraju putem stručnih osoba.
Ključne riječikanali distribucije interna prodaja zastupnici posrednici brokeri agenti bankoosiguranje izravna prodaja proizvodi osiguranja referentne grupe demografski čimbenici
Naslov na drugom jeziku (engleski)Distribution channels of insurance
Povjerenstvo za obranuIvan Frančišković (predsjednik povjerenstva)
Helga Pavlić Skender (član povjerenstva)
Jasmina Dlačić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište u Rijeci
Ekonomski fakultet
MjestoRijeka
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Ekonomija
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjdiplomski
Naziv studijskog programaPoslovna ekonomija; smjerovi: Financije i bankarstvo, Poduzetništvo, Menadžment, Financije i računovodstvo, Marketing, Međunarodno poslovanje, Informatičko poslovanje
SmjerMeđunarodno poslovanje
Akademski / stručni nazivmagistar/magistra ekonomije
Kratica akademskog / stručnog nazivamag. oec.
Vrsta radadiplomski rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2016-07-18
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad dostupan samo djelatnicima i studentima matične ustanove
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:192:542023
PohranioDraženka Šepić